ایرلاین های برتر

خبر های صنعت گردشگری،خاطرات سفر

ایرلاین های برتر

۹۸۹ بازديد
سایت مشهور AirlineRatings.com برای سومین دوره متوالی لیست سالیانه امن‌ترین خطوط هواپیمایی جهان را منتشر کرد. اگرچه شرکتهای هواپیمایی ایران دررده‌های بالای این لیست جایی ندارند، اما جای امیدواری است که در ته جدول و میان بدترین ها هم نایستاده‌اند. شاید این آمار به شما کمک کند تا تصمیم بهتری جهت رزرو و خرید بلیط هواپیمای خود در آینده بگیرید.
 
همانند سال گذشته خطوط هوایی کانتاس بخش زیادی از جدول رده بندی را اشغال کرده‌اند و البته شرکتهای هواپیمایی منطقه اقیانوسیه هم از قافله عقب نمانده اند.
این سایت ۴۰۷ شرکت هوایی را در سراسر جهان لیست کرده و آنها را بر اساس گواهینامه‌ها، مجوزها، حسابرسی‌های دولتی، سوابق مرگ و میر، تاریخچه فعالیت و سوابق حوادث دسته بندی می‌کند.
برای سومین سال متوالی، شرکت هوایی حامل پرچم استرالیا، کانتاس توانسته در صدر نشسته و عنوان برترین شرکت هواپیمایی دنیا را از آن خود کند. سردبیر سایت ایرلاین ریتینگز با ستایش فراوان سوابق بدون مرگ و میر این ایرلاین را خارق‌العاده می‌خواند. این شرکت هواپیمایی همچنین اکنون با پرواز سیدنی استرالیا به دالاس تگزاس به مدت ۱۵ ساعت، رکورددار طولانی‌ترین پرواز مستقیم جهان هم هست.
ایمن ترین پروازها

۲۰ شرکت هوایی برتر دنیا در این لیست بر اساس الفبا عبارتند از:
Air New Zealand
Alaska Airlines
All Nippon Airlines
American Airlines
Cathay Pacific Airways
Emirates
Etihad Airways
EVA Air
Finnair
Hawaiian Airlines
Japan Airlines
KLM
Lufthansa
Scandinavian Airline System
Singapore Airlines
Swiss
United Airlines
Virgin Atlantic
Virgin Australia

ایمن ترین پروازها

البته این سایت رده بندی دیگری را هم از امن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت دنیا منتشر کرده است که در جایگاه نخست آن در اختیار این شرکتها است:
Aer Lingus
Flybe
HK Express
Jetblue
Jetstar Australia
Thomas Cook
TUI Fly
Virgin America
Volaris
Westjet

ایمن ترین پروازها
و البته در برابر هر لیست بهترینها، یک لیست همزاد و متضاد هم وجود دارد. اسامی زیر، بدترین شرکتهای هوایی دنیا در این رده‌بندی هستند که ۱۰ جایگاه انتهای جدول را اشغال کرده‌اند. این شرکتها از ۷ ستاره رده‌بندی ایرلاین ریتینگز تنها توانسته‌اند یک ستاره کسب کنند. بدترین خطوط هوایی اکنون در کشورهای اندونزی، نپال و سورینام در حال فعالیت هستند و بر اساس حروف الفبا عبارتند از:
Batik Air
Bluewing Airlines
Citilink
Kal-Star aviation
Lion Air
Sriwijaya Air
TransNusa
Trigana Air Service
Wings Air
Xpress Air
خطوط هوایی اندرونزی در سالهای اخیر به دلیل سوابق امنیتی مملو از تصادف و حادثه‌شان همواره با انتقادات فراوانی روبرو بوده‌اند. به گونه‌ای که اکثریت شرکتهای هوایی این کشور با ممنوعیت پرواز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا روبرو هستند.
اگرچه در سال گذشته با حوادث هوایی مرگباری در سراسر جهان روبرو بوده‌ایم و حتی شرکتهایی چون ژرمن‌وینگز و متروجت هم با تراژدی‌های غمگینی روبرو شده‌اند؛ اما سال ۲۰۱۵ با ۱۶ حادثه هوایی و جمعا ۵۶۰ کشته، یکی از امنترین سالهای تاریخ هوانوردی بوده است. طی ده سال گذشته به طور میانگین در سراسر دنیا با ۳۱ حادثه هوایی و ۷۱۴ کشته مواجه بوده‌ایم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.