چگونه بهترین صندلی را در هواپیما انتخاب کنیم؟

خبر های صنعت گردشگری،خاطرات سفر

چگونه بهترین صندلی را در هواپیما انتخاب کنیم؟

۹۹۵ بازديد

بدون شک همه ما هنگام پرواز، دچار موقعیت هایی شده ایم که از صندلی خود ناراضی بوده ایم

مثلا ممکن است کودک خردسال پشت سرمان به صندلی ما لگد می زده، یا جلوی پایمان فضای کافی وجود نداشته، یا اینکه با نفر کناری بر سر استراحت گاه دست دچار مشکل شده ایم. قطعا همه دوست می داشتیم که صندلی کنار راهرو در ردیف خروجی و جلوی هواپیما نصیبمان شود و کسی هم کنار ما ننشسته باشد! گرچه هیچ راه حل تضمین شده ای برای رسیدن به این حالت وجود ندارد، ولی با تکنیک های پیشنهادی ما می توان وضعیت را بهتر کرد. ما در اینجا، شما را برای دست یابی به بهترین صندلی در هواپیما راهنمایی می کنیم.

window Seats ، صندلی‌های کنار پنجره (که چشم‌انداز خوب دارند)، Isle Seat صندلی‌های راهرو (که فضای راحت‌تر و بیشتری برای تحرک دارند) یا Middle Seats صندلی‌های وسطی (که امکانات دوتای دیگر را ندارند)
صندلی‌های جلو و عقب هواپیما، هرکدام مزایا و معایبی دارند. در بسیاری از هواپیماهای جت، یکی از بزرگ‌ترین معایب صندلی‌های عقب، سرو صدای داخل کابین است. که دلیل کافی‌ای است برای ناراحت بودنِ صندلی. اصولاً یکی از مهم‌ترین دلایل جلو بودن صندلی‌های پروازهای First Class همین دور شدن از سر و صدای موتور است. البته آرامش و سکوت این بخش می‌تواند با سر و صدای نوزادان (که انگار همیشه صندلی‌های آرام و ساکت جلوتر را ترجیح می‌دهند زایل شود.)

1. امکانات موجود در هواپیما را مقایسه کنید
داشتن یک صفحه نمایش برای دیدن ویدئو و فیلم نزدیک به شما، یعنی پشت صندلی جلویی شما، خیلی متفاوت تر از وجود یک صفحه نمایش کلی در کابین است. وجود این صفحه نمایش به شما امکان انتخاب و تغییر فیلم را می دهد، بدین ترتیب سرگرم تر خواهید شد. قبل از رزرو پرواز، امکانات موجود در هواپیماها را با هم مقایسه کنید.
 

 
2. انتخاب صندلی درزمان رزرو
برای اینکه شانس خود برای دریافت بهترین صندلی در هواپیما را افزایش دهید، برای رزرو باید در اسرع وقت اقدام کنید. حتما به این موضوع هنگام رزرو نیز توجه داشته باشید که صندلی مناسب را خود انتخاب کنید. با کمی مطالعه و تحقیق در مورد صندلی های مناسب، می توانید آگاهانه این کار را انجام دهید.
 

 
3. صندلی کنار پنجره یا راهرو؟
هر دو صندلی دارای ویژگی های مثبت و منفی هستند. صندلی کنار پنجره، صندلی است که فضای بیشتری دارد اما برای اینکه بلند شوید و به دستشویی بروید، کار بسیار سختی پیش رو دارید. صندلی کنار راهرو برای افرادی که قد بلندی دارند، مناسب تر است زیرا می توانند راحتتر پاهای خود را دراز کنند. اما رفت و آمد با عجله ی مسافران ممکن است باعث آزار شود.
 

 
4. پرواز در روز یا شب؟
به طور کلی، صندلی های کنار پنجره در طول پرواز در شب ترجیح داده می شوند. شما می توانید بدون حس کردن رفت و آمد دیگران، خواب راحتی داشته باشید. برای مسیرهای طولانی، پروازهای شب ترجیح داده می شود.
 

 
5. صندلی های نزدیک خروج اضطراری
بدیهی است که این صندلی نزدیک درب های خروجی قرار دارد. فضای جلوی آن برای دراز کردن پاها، از دیگرصندلی ها بیشتر است اما این صندلی قابلیت خم شدن ندارد. علاوه بر آن این قسمت سردتر نیز هست و یا شاید هم قابلیت خم محدودی داشته باشد.

 منبع: www.seatmaestro.com- www.fodors.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.