روسیه در صدد ساخت هتلی مجلل در ایستگاه فضایی

خبر های صنعت گردشگری،خاطرات سفر

روسیه در صدد ساخت هتلی مجلل در ایستگاه فضایی

۱,۰۲۳ بازديد

به نقل از خبرگزاری مهر، روسیه قصد دارد تا با ساخت هتلی در ایستگاه فضایی بین المللی در چند سال آینده صنعت توریسم فضایی را در کشورش راه اندازی کرده و با دریافت هزینه ای ۴۰ تا ۶۰ میلیون دلاری (معادل ۱۶۷,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲۵۰,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان) گردشگر به فضا ببرد. 

بر اساس گزارش نیوزویک، آژانس فضایی روسیه در حال بررسی طرح ایجاد هتلی ۲۰ تنی به طول ۱۵.۵ متر است که بر اساس آن فضایی به اندازه ۹۰ متر مکعب شامل چهار کابین، دو ایستگاه بهداشت و پزشکی و یک سالن غذا خوری به این ایستگاه منتقل می شود. 

هر کدام از کابین ها پنجره هایی به اندازه ۲۲ سانتی متر خواهند داشت و اندازه پنجره های سالن آن ۴۰ سانتی متری خواهد بود. اینترنت، تجهیزات ورزشی و عکس برداری از جمله امکانات و خدماتی‌ست که قرار است در این هتل به مسافران ارایه شود. 

اگر کسی بخواهد می تواند در فضا راه پیمایی کند و از او عکس گرفته شود یا اینکه اگر بخواهد به مدت یک ماه در این مکان اقامت داشته باشد باید مبلغ ۲۰ میلیون دلار دیگر علاوه بر هزینه اولیه بپردازد. 

این هتل که قرار است نام NEM-۲ را بر روی آن گذاشته شود توسط شرکت RKK طراحی شده است. این شرکت در دهه ۹۰ میلادی صنعت توریسم فضایی روسیه را بنیان گذاری کرد و ایستگاه فضایی میر -ایستگاه فضایی روسیه- را به شرکتی خصوصی اجاره داد و با استفاه از شاتل های ناسا چند گردشگر به فضا فرستاد. 

طی سال های گذشته اما به دلیل کمبود سیستم های حمل و نقل فضایی، این شرکت فعالیت های خود را متوقف کرد. کپسول های سایوز که تنها وسیله سفر فضانوردان به فضا هستند به شدت درگیر ماموریت های فضایی ناسا در ایستگاه بین المللی فضایی شده اند و هنوز امکان استفاده گردشگری از آنها وجود ندارد. آن گونه که گزارش ها نشان می دهد تا دو سال دیگر شرکای ناسا فضاپیماهای مورد نیاز این سازمان را به آنها تحویل خواهند داد و شاتل ها برای استفاده های جانبی آزاد می شوند. 

ساخت این هتل برای روسیه بین ۲۷۹ تا ۴۴۶ میلیون دلار (معادل ۱,۱۶۶,۷۷۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۸۶۵,۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان) هزینه بر می دارد. شرکت RKK برای تامین هزینه های ساخت این هتل قصد دارد هر سال همراه با سه فضانوردی که به ایستگاه بین المللی می فرستد، دو مسافر را نیز راهی فضا کند. علاوه بر آن، این شرکت در نظر دارد تا ده ها گردشگر با توانایی پیش پرداخت چهار میلیون دلاری را جذب کرده تا در چند سال آینده بتواند ۲۱۶ میلیون دلار برای ساخت و ساز هتل جمع آوری کند. باقی هزینه ها نیز در زمان پرتاب هتل، به ایستگاه بین المللی داده خواهد شد. هتل فضایی قرار است تا سال ۲۰۲۱ آماده شده و به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.