لیست داروهای ممنوعه در امارات عربی متحده

خبر های صنعت گردشگری،خاطرات سفر

لیست داروهای ممنوعه در امارات عربی متحده

۱,۰۰۵ بازديد

لطفا قبل از سفر به دبی این نکات رعایت کنید

بعد به خرید بلیط هواپیما یا قمیمت بلیط هواپیما چک کنید

به اطلاع هموطنان گرامی می‌‌رساند، حمل و مصرف برخی داروهای مسکن رایج در ایران بر‌‌‌‌‌اساس مقررات گمرکی و انتظامی امارات عربی متحده، بعنوان استفاده از مواد مخدر تلقی می‌شود بنابراین یافتن چنین داروی‌هایی نزد مسافرین ایرانی به هنگام ورود به امارات نقض قوانین این کشور محسوب گردیده و دارای پیگردهای قضایی می‌‌باشد.

برای پرهیز از بروز مشکلات و درگیر‌‌شدن هموطنان عزیز در گرفتاری ‌‌های قانونی و قضایی امارات پیشنهاد می‌‌‌شود که توصیه‌های زیر با دقت مطالعه و رعایت گردد:

- تا حد امکان از همراه داشتن هرگونه داروهای آرام‌‌بخش و خواب‌آور اعم از قرص‌، ‌شربت و آمپول به هنگام ورود به امارات پرهیز نمائید.

- کسانی که به دلایل پزشکی(و نه بر اساس خود درمانی)مجبور به استفاده از این داروها هستند، لازم است قبل از ورود به امارات، نسخه پزشک معالج را به زبان عربی ترجمه و به تایید وزارت بهداشت ‌‌، قوه‌قضائیه، وزارت امور خارجه ایران و سفارت امارات عربی متحده در تهران رسانده و مدارک تایید شده را جهت ارائه به ماموران گمرکی و انتظامی امارات در بدو ورود در فرودگاه و یا بندر ارائه نمایند.

- با توجه به فرآیند طولانی تایید مدارک پزشکی توصیه می‌‌شود، این دسته از هموطنان، صرفا با داشتن خلاصه‌ای از سوابق پزشکی خود، بجای حمل داروهای ضروری مورد نیاز، با مراجعه به درمانگاه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دبی نسبت به تهیه آنها اقدام نمایند.

- افرادی که اقدام به تایید نسخه‌های پزشکی خود در ایران ‌نموده و داروهای مورد نیازشان را به همراه دارند در صورت بروز هرگونه مشکلی در فرودگاه‌های دبی و شارجه می‌توانند بلافاصله با سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدگی به مشکل خود تماس حاصل نمایند.

 

آدرس: دبی، منطقه جمیرا، خیابان الوصل، شماره 256

تلفن: 3444717-009714

لیست آخرین فهرست داروهای ممنوعه در امارات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.