۱۰شهر آسیایی که آینده گردشگری را رقم می‌زنند

خبر های صنعت گردشگری،خاطرات سفر

۱۰شهر آسیایی که آینده گردشگری را رقم می‌زنند

۱,۰۱۶ بازديد

به نقل از ایسنا و بر اساس گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری ده شهر جهان که سریع ترین رشد گردشگری را دارند همه در آسیا قرار گرفته اند. 

شورای جهانی سفر و گردشگری نهادی جهانی‌ست که بر نقش گردشگری و سفر بر اقتصاد و اشتغال زایی در شهرها نظارت می کند. این نهاد در گزارش سال ۲۰۱۷ خود در مجموع ۶۵ شهر جهان را که بیشترین شمار گردشگر و هزینه توریست را دارند بررسی کرده است و از میان آنها ۲۱ شهر از منطقه آسیا-اقیانوسیه انتخاب شده اند. 

آن گونه که نتایج این ارزیابی نشان می دهد شهرهای آسیایی در ده سال آینده به مانند قبل برترین شهرها در رشد گردشگری در میان شهرهای جهان خواهند بود. از بین شهرهای آسیایی شهر چونگ‌کینگ در غرب چین با رشد متوسط سالانه ۱۴ درصدی جایگاه نخست رشد گردشگری شهری در جهان را به خود اختصاص داده است. بعد از این شهر،‌ شهرهای گوانگ‌ژو، شانگهای و پکن که همگی در چین واقع شده‌اند به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. 

در این بررسی متوسط نرخ رشد گردشگری در تمام شهرهای جهان ۴ درصد و در منطقه آسیا-اقیانوسیه ۵.۸ درصد برآورد شده است. نکته جالب گزارش این است که ده شهر اول جهان که سریع ترین رشد گردشگری را دارند همگی در آسیا قرار گرفته اند. 

پس از شهر چونگ‌کینگ که رتبه اول را دارد شهر گوانگ‌ژو با رشد ۱۳.۱ درصد در مکان دوم، شانگهای دیگر کلان‌شهر چینی با ۱۲.۸ درصد رتبه سوم، پکن با رشد ۱۲ درصدی جذب گردشگر جایگاه چهارم و چنگدو مرکز استان سیچوآن در جنوب غربی چین و از مهمترین مرکزهای اقتصادی این کشور با رشد ۱۱.۲ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

در گزارش سالانه شورای جهانی سفر و گردشگری، شهر مانیل پایتخت کشور فیلیپین رشد ۱۰.۹ درصدی داشته است و رتبه ششم سریعترین شهرهای جهان در رشد گردشگری را دارد. پس از آن به ترتیب دهلی در کشور هند با رشد ۱۰.۸ درصد، شنژن چین با رشد ۱۰.۷ درصد، کوالالامپور مالزی با رشد ۱۰.۱ درصد و جاکارتای اندونزی با رشد ۱۰ درصد در جایگاه‌های هفتم تا دهم قرار گرفته‌اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.